Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2009

"Θαρθεί καιρός"


(Κατερίνα Γώγου)


Θαρθεί καιρός που θα αλλάξουν τα πράγματα.
Να το θυμάσαι Μαρία.
Θυμάσαι Μαρία στα διαλείμματα εκείνο το παιχνίδι
που τρέχαμε κρατώντας τη σκυτάλη
-μη βλέπεις εμένα- μην κλαις. Εσύ εισ' η ελπίδα.

Άκου θάρθει καιρός
που τα παιδιά θα διαλέγουν γονιούς
δε θα βγαίνουν στην τύχη
Δε θα υπάρχουνε πόρτες κλειστές
με γυρμένους απέξω

Και τη δουλειά
θα τη διαλέγουμε
δε θάμαστε άλογα να μας κοιτάνε στα δόντια.
Οι άνθρωποι -σκέψου!- θα μιλάνε με χρώματα
κι άλλοι με νότες.

Να φυλάξεις μονάχα
σε μια μεγάλη φιάλη με νερό
λέξεις και έννοιες σαν και αυτές
απροσάρμοστοι - καταπίεση - μοναξιά - τιμή - κέρδος - εξευτελισμός
για το μάθημα της ιστορίας.

Είναι Μαρία -δε θέλω να λέω ψέματα- δύσκολοι καιροί.
Και θαρθούνε κι άλλοι.
Δεν ξέρω -μην περιμένεις και από μένα πολλά-
τόσα έζησα, τόσα έμαθα, τόσα λέω
κι απ' όσα διάβασα ένα κρατάω μόνο:
"Σημασία έχει να παραμένεις άνθρωπος".

Θα την αλλάξουμε τη ζωή!
Παρ' όλα αυτά Μαρία.

6 σχόλια:

  1. Aναρωτιέμαι αν κάποιο μυστικό χέρι με αρπαξε και με έφερε σε τουτη τη σελίδα για να μου βαζει το σπαθί κάθε φορά ακομη πιο βαθιά στην πληγή..
    Εκείνο το σπαθί που εγω η ίδια αγόρασα..


    Καλημέρα Αέναε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Μαρία Νικολάου

    Είναι Μαρία -δε θέλω να λέω ψέματα- δύσκολοι καιροί.
    Και θαρθούνε κι άλλοι.
    Δεν ξέρω -μην περιμένεις και από μένα πολλά-
    τόσα έζησα, τόσα έμαθα, τόσα λέω
    κι απ' όσα διάβασα ένα κρατάω μόνο:
    "Σημασία έχει να παραμένεις άνθρωπος".

    Όσο για τις πληγές μέαα από αυτές μαθαίνουμε να προστατευόμαστε, μέσα από αυτές πέρνουμε τη δύναμη να υψωθούμε ξανά πατώντας λίγο πιο σταθερά στα πόδια μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγχαρητήρια για την επιλογή σου με το ποίημα της Κατερίνας Γώγου!
    Ένας χείμαρος απο στίχους που ανάβουν φωτιές
    στην νύχτα που κλείσαν τις ζωές και τα όνειρα μας...
    Σημασία έχει να παραμείνουμε άνθρωποι και
    να θέλουμε να αλλάξουμε την ζωή...
    Καλό σου απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Σημασία έχει να παραμείνουμε άνθρωποι".

    Θα την αλλάξουμε τη ζωή!
    Παρ' όλα αυτά Βάσω.

    Σε παρα(ακολουθώ) πάντα!
    Καλό απόγευμα και σε εσένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επειδή η Κατερίνα Γώγου είναι η αγαπημένη μου Ποιήτρια, Κωνσταντίνε μου, σου αφήνω αυτό:

    "Εκείνο που φοβάμαι πιο πολύ
    είναι μη γίνω "ποιητής"
    Μην κλειστώ στο δωμάτιο
    ν' αγναντεύω τη θάλασσα
    κι απολησμονήσω.
    Μην κλείσουνε τα ράμματα στις φλέβες μου
    κι από θολές αναμνήσεις και ειδήσεις της ΕΡΤ
    μαυρίζω χαρτιά και πλασάρω απόψεις.
    Μη με αποδεχτεί η ράτσα που μας έλειωσε
    για να με χρησιμοποιήσει.
    Μη γίνουνε τα ουρλιαχτά μου μουρμούρισμα
    για να κοιμίζω τους δικούς μου.
    Μη μάθω μέτρο και τεχνική
    και κλειστώ μέσα σε αυτά
    για να με τραγουδήσουν.
    Μην πάρω κιάλια για να φέρω πιο κοντά
    τις δολιοφθορές που δεν θα παίρνω μέρος
    μη με πιάσουν στην κούραση
    παπάδες και ακαδημαϊκοί
    και πουστέψω
    Έχουν όλους τους τρόπους αυτοί
    και την καθημερινότητα που συνηθίζεις
    σκυλιά μας έχουν κάνει
    να ντρεπόμαστε για την αργία
    περήφανοι για την ανεργία
    Έτσι είναι.
    Μας περιμένουν στη γωνία
    καλοί ψυχίατροι και κακοί αστυνόμοι.
    Ο Μάρξ...
    τον φοβάμαι
    το μυαλό μου τον δρασκελάει και αυτόν
    αυτοί οι αλήτες φταίνε
    δεν μπορώ γαμώτο να τελειώσω αυτό το γραφτό
    μπορεί...ε;...μίαν άλλη μέρα..."

    Η Κατερίνα Γώγου ήταν μια υπέροχη ψυχή και μια Μεγάλη Ποιήτρια που άφησε τη δική της Ιστορία!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κατερίνα Γώγου ΙΔΙΩΝΥΜΟ (1980)

    Λίτσα μου τυγχάνει να είναι η αγαπημένη μου και εμένα ποιήτρια! Το ελάχιστο που νιώθω είναι δέος! Δέν θα πώ κάτι περισσότερο!
    Η Κατερίνα Γώγου ήταν μια υπέροχη ψυχή και μια Μεγάλη Ποιήτρια που άφησε τη δική της Ιστορία!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή