Τρίτη 31 Μαρτίου 2009

Ονείρου Εμμονή



Ο πίνακας ανήκει στον ζωγράφο: "Salvador Dalí"
Ονομάζεται: "The Persistence of Memory (1931)"
(γνωστό κυρίως ώς Melting Clocks)
Oil On Canvas 24 cm × 33 cm (9.4 in × 13 in)
Βρίσκεται στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη από το 1934
--------------------------------------------------------------------------------------

Τα κλεισμένα μου μάτια
προσπαθώ να ανοίξω!
Tα κλεισμένα μου φλέφαρα
που με ταινία σφαλιστά κρατούν,
Τα κλεισμένα μου φλέφαρα
που συνεχώς κινούνται!

Τα φλέφαρα συσπώνται,
τρεμοπαίζουν.
Με τόσο θόρυβο
που κάνουν
θαρρείς ονειρευόμαι,
μα δέν το κάνω...

Ανακλαστικές κινήσεις
συσπάσεις που εξασθενούν,
κατάλοιπα ενός
μουδιασμένου νευρικού συστήματος ,
δείγματα εγκεφαλικού
ή μήπως πνευματικού τραύματος;

Ζάρες στο πρόσωπο
από την ανικανότητα έκφρασης,
ρυτίδες από το πνιγμένο συναίσθημα
και ο κάδος με τα απορρίματα γεμάτος...

Σκοπό κάναν, τους προορισμούς μας
να διαγράψουμε και σιωπηλοί διαβάτες
να περνούμε στη ζωή μας, φασαρία να μην κάνουμε
με τα βαρύγδουπα και βροντερά μας βήματα
στη κασμιρένια τους μοκέτα...

Ένα πράγμα όμως δέν σταματά
στο μυαλό μου να γυρίζει.
Πώς ακόμη και το σταματημένο ρολόι
δέιχνει σωστά,
δύο φορές την μέρα...

20 σχόλια:

  1. ...δείγματα εγκεφαλικού
    ή μήπως πνευματικού τραύματος;

    σιωπηλοί διαβάτες να περνούμε στη ζωή μας, φασαρία να μην κάνουμε...

    Δυνατοί αυτοί οι στίχοι σου και τους ξεχώρισα...
    Την καλημέρα μου και καλό μήνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε Κώστα
    καταρχάς να σου πώ ότι αυτός ο πίνακας του Dali είναι ο αγαπημένος μου, χρόνια τώρα μου κρατάει συντροφιά στο δωμάτιό μου και μου λέει πολλά κι ας με καταθλύβει.

    εξαιρετικό το ποίημά σου ξεχώρισα και εγώ τους δύο στίχους που ξεχώρησε ο Φίλος Διάττων, όπως επίσης και το
    "Ζάρες στο πρόσωπο
    από την ανικανότητα έκφρασης,
    ρυτίδες από το πνιγμένο συναίσθημα
    και ο κάδος με τα απορρίματα γεμάτος..."
    βρίσκω κάτι απόλυτα δικό μου εκεί μέσα από τις ζάρες του προσώπου ως ανικανότητα έκφρασης κάποιες φορές μέχρι τον πάντα γεμάτο απορρίματα κάδο μου...

    όσο για τους σκοπούς και τους προορισμούς περίμενα να μου πείς κάτι πάνω στο τελευταίο που σου έγραψα στην προηγούμενη σου ανάρτηση.
    τα έχουμε πεί αρκετά γι αυτούς...

    Ελπίζω να είσαι καλά!!!
    ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!
    Ζήσε την άνοιξη και εσύ, μπορείς...χχαχαχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα Diatton!


    Χαίρομαι που κάτι ξεχώρισε!
    Περιμένω μονάχα να μου πείς το γιατί!
    Καλό μήνα!Καλησπέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. jimank1hc

    Δημήτρη καλησπέρα και καλό μηνα!
    Για τον πίνακα ελπίζω να είναι χρήσιμές οι λιγοστές πληροφορίες που γνωρίζω και σας παραθέτω!

    Το θέμα προορισμός είναι απέραντο και ποτέ δεν κλείνει. Όντως αρκετά έχουμε μιλήσει γι'αυτούς.
    Ζήσε την άνοιξη και εσύ, μπορείς...
    Σποτάκι μου θύμισε καλό, πολύ καλό.
    Όσο για ότι στίχους ξεχώρισες και το ποίημα εξαιρετικό ελπίζω μονάχα να μην είναι στο κλίμα της ημέρας... χαχαχα
    Καλό μήνα!
    Περιμένω σκέψεις σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σκοπό κάναν, τους προορισμούς μας
    να διαγράψουμε και σιωπηλοί διαβάτες
    να περνούμε στη ζωή μας, φασαρία να μην κάνουμε
    με τα βαρύγδουπα και βροντερά μας βήματα
    στη κασμιρένια τους μοκέτα...

    Κωστή φίλε μου ξεχώρισα αυτόν τον στίχο. Δυστυχώς ...έχεις δίκιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πειράζει που...εγώ φασαρία κάνω και μπαίνω σφήνα στους σκοπούς τους;...
    Πειράζει που τα βράδια ακουμπώ σε τείχη με συνθήματα κι οραματίζομαι τα επόμενα με...νευρικό σύστημα "τρελής" λειτουργίας;

    Γειά σου και χαρά σου Αέναε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Νικόλα

    Ξέρω συχνά δέ σχολιάζεις όμως εδώ πάντα σε αισθάνομαι και χαίρομαι όταν αφήνεις λέξεις!
    Λές να έχω δίκιο τελικά;
    Σε φιλώ καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. άναρχες φλόγες του Προμηθέα Δεσμώτη

    Λίτσα καλή μου!
    Είναι δυνατόν να πειράζει;Αυτό προτείνω και εγώ να συνεχίσεις να κάνεις!
    Εγώ που θα πάει γράψε, γράψε ελπίζω να αφυπνίσω τουλάχιστον μερικούς! Έστω και έναν εδώ που τα λέμε πιστεύω μου φτάνει!
    Περιμένω τις σκέψεις σου και νέα σου...
    Φιλιά Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φίλε Κώστα αυτός ο πίνακας δεν είναι κάτι απλό για μένα είναι κομμάτι μου κάθε μέρα επί 7 χρόνια τώρα τον βλέπω, με βλέπει κι αυτός έχουμε περάσει πολλά μαζί!

    όσο για τους στίχους που ξεχώρισα, ρε συ γιατί??
    αφού είσαι καλός και το ξέρεις, ε ζήσε την άνοιξη λοιπόν αφού μπορείς...χαχαχα

    τα λέμε Φίλε!!
    καλημέρα είπα?
    δεν είπα.
    ε καλημέρα!!!
    τις ακούς τις κραυγές εσύ σήμερα, μέχρι και ο ήλιος τα χώνει σήμερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Aεναε αναζητητή ΄κωνσταντίνε-έμαθα κ τ ονομά σου,περιγράφεις φάσεις στη ζωή του κάθε πλάσματος απ εμάς γιατί κατά ηλικία κ κατά καιρούς αισθανόμαστε έτσι κ μας καταντάει η ζωή έτσι είτε σταφιδιασμένους είτε στα πρόθυρα εγκεφαλικού σοκ κ πάει λέγοντας.εσύ σαν ποιητής περιγράφεις τη διαπασών της ύπαρξης.σε φιλώ μικρέ μου φίλε κ ποιητή.ευα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αέναε...(ώστε Κώστας),
    ξεκινώ....
    "Ζάρες στο πρόσωπο
    από την ανικανότητα έκφρασης,
    ρυτίδες από το πνιγμένο συναίσθημα
    και ο κάδος με τα απορρίματα γεμάτος..."

    Η εποχή δεν είναι σάπια, όχι...η κοινωνία δεν είναι σάπια...όχι.
    Σάπισαν πολλά μέλη της, όχι όλα.
    Μένουν άνθρωποι ''γεμάτοι'' που πρέπει να τους βλέπουμε και να αναθαρρεύουμε.
    Η έκφραση μας στα όσα συμβαίνουν ...όχι, δεν είναι ανίκανη να τυπωθεί...αποτυπώνεται και πάντα δείχνει σε μας (μέσω του καθρέφτη μας) και στους άλλους μέσα από την όψη μας το γιατί...και το τώρα τί;;;
    Το πνιγμένο συναίσθημα.....πρέπει να αφεθεί στα χέρια ναυαγοσωστών (στους εαυτους μας αν θες). Εμείς μόνο μπορούμε να σώσουμε τον εαυτόμας. Εμείς, οι ναυαγοσώστες της ζωής.
    Οι ρυτίδες δεν είναι πάντα στοιχείο ασχήμιας ή γεροντότητας (πάλι έφτιαξα δική μου λέξη...γιουπι), είναι σημάδια σοφίας, γνώσης, εμπειρίας, προσπαθειας, πολλών επιλογών....μελέτης, έρευνας....

    Ο κάδος με τα απορρίματα γεμάτος...μα όχι δε μιλάμε για σκουπίδια...Οπως λέει κι ένας φίλος....''Είναι αμόρφωτοι όσοι ονόμασαν τα απορρίματα...σκουπίδια''
    Μέσα από τα απορρίματα...υπάρχει ανακυκλωσιμο υλικό που από τη στάχτη του δημιουργούνται έργα τέχνης.

    (Και μετα λες...πως δε με εμπνεεις...αν συνεχίσω να γραφω και να αναλύω...θα ξημερωθώ...κι ειμαι πολύ κουρασμένη σήμερα και στεναχωρημένη μαζί για να ξενυχτήσω...Θα επανέλθω όμως...)

    Πες αν περπατώ στο σωστό μονοπάτι της σκέψης σου και θα συνεχίσω το ταξίδι από Δευτέρα όμως γιατί τις επόμενες μέρες παραδίδω όλο τον ελευθερο χρόνο μου σε πράγματα πολύ..προσωπικά...

    Καληνυχτα φίλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Jimankqhc

    Δημήτρη συγνώμη αλλά μόλις σήμερα επέστρεψα Αθήνα γι'αυτό και άργησα να απαντήσω!
    Δέν γνωρίζω για το αν είμαι καλός πάντως θα προσπάθήσω να ρουφήξω την ριμάδα την άνοιξη!
    Όσο για τον ήλιο όντως!Σε λίγο περνάω απέναντι σε σένα!

    Θα τα πούμε καλημέρα!
    Α περιμένω να επέκταθείς λίγο στο κείμενο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. EΥΑ

    Καλή μου ΕΥΑ ποιητής δέν είμαι το μόνο που κάνω είναι να γράφω λέξεις!Υπάρχουν άλλα ιστολόγια που ποιητές παρουσιάζουν-παρουσιάζονται!
    Εγώ λέξεις γράφω...
    Χαίρομαι όμως που κάποιους αντιπροσωπεύουν οι λέξεις αυτές πλήν όμως αυτοί ελάχιστοι είναι και σίγουρα αυτό κάτι σημαίνει...
    Χαμόγελο μου ζωγράφισες ΕΥΑ μου μ'αυτό που μου είπες "περιγράφεις τη διαπασών της ύπαρξης"!Χαμόγελο μου ζωγράφισες...
    Και τί πιο όμορφο απ'το να ζωγραφίζεις χαμόγελα καλή μου ΕΥΑ!Ζωγράφος μου φαίνεται πώς είσαι...
    Καλημέρα περιμένω τις περαιτέρω σκέψεις σου για το κείμενο!Δέν σου λέω αντίο περιμένω...
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. αααααα ΕΥΑ!

    Διάβασε και παλαιότερες αναρτήσεις ίσως να βρείς και εκεί κάτι!Μάλλον εσύ σίγουρα θα βρείς!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Tonia

    Καλή μου καλημέρα!Επιτέλους σπίτι!

    Σαπίσαν Tonia όσα μπορούν να σαπίσουν!
    Πάλι εμβριθή θα με πείς αλλά σαπίσαν Tonia όσα μπορούν να σαπίσουν...
    Βασικές αρχές και αξίες ακλόνητες στέκουν ποτέ δε μεστώνουν ποτέ δε σαπίζουν όσο και να τις αφήσεις εκτός "ψυγείου"...
    Καταλαβαίνεις εσύ τώρα τι θέλω να πώ...
    Όσο για το συναίσθημα και η έκφραση στο κείμενο παρουσιάζεται πρόβλημα τις νοσηρής εποχής ετούτης που πιστεύω όλοι σας γύρω αντιλαμβάνεσθε!
    "Εμείς, οι ναυαγοσώστες της ζωής."
    Χαίρομαι που παράλειψες στην δευτερη πρόταση σου το μάς! Δηλαδή της ζωής μας!
    Δέν θεωρώ ότι εμείς μόνο μπορούμε να σώσουμε τον εαυτό μας! Είναι αντίθετο της ιδεολογίας μου!Μάλλον θα ξέχασες να το σβήσεις μου φαίνεται ξεχασιάρα Tonia! Μπορούμε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας, σε συνεργασία όμως με τους συνανθρώπους, το συναίσθημα και πολλά συνθετικά του -σύν- μπορούμε πραγματικά να σωθούμε!Αλίμονο αν λησμονούμε τη ψυχή!
    Τι να κάνω που είμαι αλτρουιστής και φιλάλληλος...Τι να κάνω...
    Τώρα για τον κάδο το έπιασες και μετά μου λές για το λεξιλόγιο μου!Άν ήθελα να γράψω σκουπίδια θα έγραφα σκουπίδια!
    "και ο κάδος με τα απορρίματα γεμάτος..."
    Δέν είναι εικόνα, δέν είναι κάδος, δέν είναι σκουπίδια!Ψάξε το λιγάκι! Δέν θα σου το φανερώσω όμως!
    Όταν βρείς χρόνο περιμένω να επανέλθεις!
    Δέν σου λέω και εσένα αντίο!Περιμένω και αναμένω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. και ο καδος με τα απορρίματα μεγάλος....

    Τα απορρίματα θα μπορούσαν να είναι όλοι όσοι μπορούν, έχουν να δώσουν αλλά περιθωριοποιούνται από την ίδια τη κοινωνία.

    Κι όμως θα ήθελα πάντα να βλέπω ποτήρια μισογεμάτα. Γι' αυτό και λέω δε σάπισε η κοινωνία, αλλά μέλη της.

    Έζησα δύσκολες στιγμές σήμερα...
    κακώς που δε κράτησα το λόγο μου να σχολιάσω από Δευτέρα....αλλά δεν άντεξα.

    Άντε σε αφήνω τώρα....πάω να ολοκληρωσω τις δύσκολες σημερινες στιγμές.
    Αύριο είναι μια νέα μέρα.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κωνσταντίνε μου φιλάκια,μόνο ζωγράφος δεν είμαι δεν έχω τετοιο τάλαντο.τίποτα δεν εξασκώ κατ ουσίαν είμαι ένα πλάσμα της αναζήτησης του θείου κ του παράξενου,απο επαγγελματική θέση δεν ασκώ τίποτα.ειμαι ο κανένας κ η δημιουργία δεν είναι το φόρτε μου.όχι οτι είμαι τεμπέλα αλλά δεν προικίστηκα με ταλέντα,τι να κάνουμε? είχα πρόβλημα με το λαπ τοπ κ αναγκάστηκα να το παω για φορματ εχω χάσει τα νερά μου τώρα κ μ αυτό.σε φιλώ.ευα-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλή μου ΕΥΑ!

    Πολλά ταλέντα διακρίνω εγώ σε σένα!
    Πολλά και διμιουργικά θα έλεγα!
    Καλησπέρα!Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Tonia

    Που είμαι αλήθεια;
    Μια στάση έκανα Tonia και σκέφτομαι για το αν θα ξεκινήσω ξανά!
    Δέν ξέρω αν θα κάνω άλλη ανάρτηση, δέν ξέρω αν αξίζει!
    Δέν είναι απαισιοδοξία όχι, δέν είναι πεσιμισμός όχι!
    Το ιστολόγιο διμιουργήθηκε για συγκεκριμένο σκοπό, και όχι για να ικανοποιώ τον εγωισμό μου! Ο σκοπός αυτός βλέπω ότι αποκλίνει πολύ (ευτυχώς όχι από την μεριά μου)!
    Οι διαβάτες του ιστολογιου είναι ελάχιστοι, λιγότεροι συμμετέχουν και παίρνουν πράγματα από τα κείμενα μου ενώ οι λίγοι που με στηρίζετε μπορείτε ανα πάσα στιγμή να επικοινωνήσετε μαζί μου ακόμη και μέσω e-mail!
    Δέν ξέρω αν θα παρεβρεθείς αύριο θα ήθελα πολύ να σε γνωρίζω αλλά τελικά δέν ξέρω αν θα μπορέσω εγώ να είμαι εκεί!
    Έρχομαι απέναντι για μια τσάρκα πολλά είπαμε από εδώ!
    Χαιρετώ φιλιά σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή